6 saveta za povećanje produktivnosti i motivacije u kancelariji


Vesti

motivacija

Motivacija je pokretačka volja ili snaga pomoću koje ljudi ostvaruju svoje ciljeve, potrebe i vrednosti. Ni motivacija na poslu ili u kancelariji nije drugačija. To je volja ili želja vašeg zaposlenog da odradi dobar posao. Zato nas ne čudi zašto se sve više menadžera interesuje za strategije povećanja motivisanosti kod svojih zaposlenih, a samim tim i njihove produktivnosti. 

Verovatno ste primetili da su neki od zaposlenih više, a neki manje motivisani. U nastavku sledi par korisnih saveta koje možete iskoristiti kako biste uticali na povećanje nivoa motivacije na radnom mestu. 

Pokloni, slatkiši i ostali znaci pažnje

Ko još ne voli lep poklon? Svi volimo kada se vidi da se naš rad ceni, a pogotovo kada je uz to nagrađen. Davanje poklona se pokazalo kao korisno za obe strane, jer podstiče lučenje hormona sreće kod onog koji prima poklon, ali i kod onog koji poklanja.

Ne morate preterivati sa poklonima, tako da sve dolazi u obzir. Od planirane nagrade za dobro odrađen projekat, pa do povremenog znaka pažnje kao što su pokloni u vidu slatkiša. Podizanje morala zaposlenih na ovaj način će poboljšati njihovo iskustvo na poslu, pa je ovo jednostavan i lak način za postizanje cilja.

Ako želite da impresionirate i počastite svoje zaposlene na original način, možete pokušati sami da napravite poslasticu za njih - sitne kolače ili čak tortu. 

Jasno postavite ciljeve i prioritete

Ako želite da Vaš tim zapravo i ostvari ciljeve koje ste im postavili, morate voditi računa o tome da su ciljevi jasno i precizno definisani,ali i realistično postavljeni. Ako pred zaposlene postavite ciljeve za koje ste i sami svesni da ih je nemoguće dostići, to će se negativno odraziti na njihovu želju da uopšte pokušaju da ih ostvare.

Ukoliko se pred Vama nalazi neki veliki projekat, koji iziskuje mnogo vremena i resursa, potrudite se da taj cilj razložite na više manjih koraka. Na ovaj način možete dugačak i naporan put do odredišta pretvoriti u avanturu ispunjenu malim pobedama. 

Nije svaka aktivnost podjednako bitna, tako da je od suštinskog značaja da odredite prioritete. Postoji više alatki koje Vam mogu pomoći u ovome,a jedna od njih je Ajzenhauerova matrica ili “matrica hitno bitno”.

Pobrinite se da svi razumeju “zašto”

Kada zaposleni znaju šta i kada treba da urade, ono što preostaje je da znaju i “zašto”. U svakom ovom “zašto” treba implementirati viziju korporacije, tako da oni znaju da svaka aktivnost, pa i ona najmanja doprinosi  konačnom i najbitnijem cilju organizacije. 

Isto kao što je svaki zaposleni deo jednog od sektora, sektor je deo jedne filijale, tako je i svaka aktivnost koju zaposleni odradi deo procesa koji na kraju dovodi do stvaranja vrednosti za vaše potrošače, zaposlene, a i organizaciju u celini. 

Akcenat na timskom radu 

Svako od vaših zaposlenih je na svoj način originalan i drugačiji. Ta različitost omogućava da se izgradnjom timova sa različitim ličnostima i veštinama podstakne inovativnost. Saradnja unutar, ali i između timova je idealan način za difuziju ideja i njihovo dalje razvijanje u okviru organizacije. 

Vreme je najvredniji resurs. Kada osećamo da nemamo kontrolu nad njim, ali i ostalim resursima, nivo motivacije nam opada. Stoga je jako bitno znati kada i u kojoj meri treba delegirati dužnosti i odgovornosti na određene timove i njihove lidere. Bilo kakva promena koja ukazuje zaposlenima poverenje utiče pozitivno na njihove performanse. 

Prijateljska radna atmosfera

U većini korporacija je ustaljen izraz da je “posao druga kuća”, i bez obzira na to da li smo saglasni sa tim ili ne, na poslu provodimo jednu trećinu svog dana. Treba da se postaramo da je enterijer prijatan, kao i da je atmosfera prijateljska. Ovo ne znači da treba da angažujete profesionalne dizajnere enterijera, već da se pobrinete da su kancelarije adekvatno uređene po pitanju svetlosti, boja zidova, kvaliteta nameštaja i ostalog. 

motivacija

Ako kreirate prijatnu atmosferu, sa prostorom za odmor i opuštanje, zaposleni će se radovati dolasku na posao. Motivacija i raspoloženje idu ruku pod ruku, pa nije redak slučaj da se loše raspoloženje odrazi na produktivnost i rezultate.

Komunikacija je ključ

Jedan od zanemarenih načina na koji možete povećati motivaciju Vašeg tima je komunikacija. Kroz efektivnu komunikaciju, zaposleni će se osećati osnaženo, a takođe ćete im pružiti osećaj pripadanja, drugarstva i odgovornosti. Još važnije, ako praktikujete otvorenu komunikaciju, zaposleni su sigurni u vaš odnos i stvara se poverenje. Tražite od zaposlenih feedback, ali ga takođe i redovno pružajte.

 Još jedan način na koji možete osnažiti odnos između Vas i zaposlenih, ali i između njih samih je kroz organizaciju tim bildinga. Rad od kuće je normalna pojava u poslednjih dve do tri godine, pa uzimajući u obzir sve njegove prednosti i nedostatke, dodatno se ističe značaj jasne i otvorene komunikacije.

Motivacija je usko povezana sa emocijama. Kada utičemo pozitivno na emocije naših zaposlenih, istovremeno povećavamo nivo njihove motivisanosti, a motivisani pojedinci pokazuju više inicijative i pružaju bolje rezultate. Kada se uzme u obzir koliko je motivacija u jednoj organizaciji bitna, osim pokušaja da se podstakne, bitno je i pratiti, analizirati iznova sprovoditi. 



Komentari

Vaše ime i prezime *


Vaše e-mail *


Vaš komentar *



Srodni tekstovi: