Procvat e-commerce industrije: Razvoj onlajn trgovine u svetu i kod nas
Online poslovanje
Prednosti onlajn kupovine su brojne i svakim danom postaje sve popularnije kupovati iz udobnosti i bezbednosti sopstvenog doma. Iako je u našoj zemlji i regionu ovaj vid kupovine bio zapostavljen, u prethodnih nekoliko godina je doživeo pravi procvat i svakodnevno se razvija. Kako se i bankarstvo promenilo, sve je lakše obavljati sigurnu onlajn kupovinu i ljudi se sve češće oslobađaju kada je u pitanju ovaj vid plaćanja. Sve je ovo dovelo do razvoja onlajn trgovina i postalo razlog zašto se sve više ljudi okreće ovom načinu pretraživanja proizvoda.
Lakše do proizvoda
Globalna pandemija je podstakla veliki broj ljudi da se oprobaju u kreativnim poslovima i započnu sopstveni biznis te je primetan procvat onlajn trgovina. Kako je ovo najlakši i najbolji vid promocije, proizvođačima je lakše da dođu do kupaca i zainteresovanih kako bi uspešno plasirali svoj proizvod. Svaki proizvod se predstavlja sa specifikacijama i karakteristikama koje su dostupnije potencijalnom kupcu, za razliku od prodavnica u kojima se ponekad teško dolazi do informacija koje bi kupcima olakšale kupovinu.
Kalkulacija cene
Kada su u pitanju prodavnice, ponekad je cena proizvoda značajno viša zbog svih troškova koje zahteva održavanje posla - od cene zakupa i održavanja lokala do plata zaposlenih. Internet prodavnica zahteva manji broj zaposlenih, samim tim i manje troškove, budući da je većina stvari mehanizovana. Upravo ovo omogućava da se proizvodi koji se nalaze u onlajn prodavnicama nađu na velikim sniženjima koja će privući kupce. Ovo ne znači da je usluga prilikom onlajn kupovine manjeg kvaliteta, sasvim suprotno, znači da je sve bolje organizovano kako bi sve bilo podređeno kupcima.
Razvoj onlajn prodavnica
Broj onlajn prodavnica svakodnevno raste i tržište je trenutno povoljno za razvoj raznih aplikacija i sajtova. Ipak, ovo donosi i prednosti i mane - od sigurnosti novih prodavnica do kvaliteta proizvoda koji se nalaze u ponudi. Jedna od onlajn prodavnica koja prednjači u inovativnosti i kvalitetu je onlajn platforma Shoppster koja nudi veliki broj proizvoda po pristupačnim cenama i sa stalnim sniženjima. Ovakve prodavnice su budućnost jer predstavljaju sigurnu i bezbednu kupovinu sa svim olakšicama za kupce kako bi kupovina protekla sa zadovoljstvom kupca.
Personalizacija kupovine
Šta pretražujemo i šta istražujemo značajno utiče na ono što će nam se pojavljivati na pretraživaču i na društvenim mrežama. Postoji čitav niz algoritama koji povezuju pretrage koje obavljamo na telefonu i računaru kako bi nam se pojavljivale reklame raznih prodavnica ili proizvoda koji bi nam mogli biti interesantni. Upravo ovakva personalizacija kupca i otkrivanje njegovih interesovanja su ono na šta se prodavnice sve više okreću kako bi došle do potencijalnih kupaca. Kako se ovaj princip reklamiranja sve više istražuje i unapređuje, ovo je jedno od polja e-commerce industrije koje će se najviše razvijati i razvijati.
Udaljenost na klik
Internet konekcija nam omogućava pristup svim prodavnicama na svetu i one postaju lako dostupne svakome. Geografska udaljenost više ne igra glavnu ulogu te je kupcima omogućeno da kupuju proizvode iz drugih zemalja, čak i sa drugih kontinenata. Kako je i plaćanje u ovakvim situacijama olakšano, ne postoji prepreka za plaćanje u inostranstvu. Svi proizvodi su dostupniji, olakšavajući kupcima prisutnost stvari koje im ranije zbog udaljenosti nisu bile dostupne. Iako je nekada kupovina proizvoda iz inostranstva bila nezamisliva ili izuzetno skupa, uz sve prednosti onlajn kupovine, ovo je danas i više nego moguće.
E-commerce se razvija svakodnevno i olakšava i kupcima i prodavcima da neometano predstavljaju svoje proizvode, odnosno na lakši način dolaze do istih. Uz sva tehnološka unapređenja u budućnosti nas očekuje veća usmerenost ka kupcima i olakšavanje svakog koraka u procesu kupovine. Ovaj vid kupovine kod nas prati svetske trendove i promene te možemo očekivati da u budućnosti sve više pozitivnih napredaka stigne i na naše tržište.