Zbog čega je internet marketing važan za uspešno poslovanje svakog preduzeća?
Online poslovanje
Ako spadate u kategoriju ljudi koji su od nedavno započeli neku vrstu privatnog biznisa, s obzirom na ste na samom početku, sigurno vam nije ni malo lako da se izborite sa konkurencijom u svojoj poslovnoj delatnosti.
Da biste bili uspešniji u poslu, pored toga što biste trebali da budete na neki način „drugačiji od drugih“, veoma je važno da na adekvatan način ulažete u svoje poslovanje. Tu pre svega mislimo na reklamiranje preduzeća, tj. prezentovanje njegovih proizvoda ili usluga.
Danas postoje razni načini za marketing, od onih „klasičnijih“ poput vizit karti, štampanja flajera, oglašavanje preko bilborda itd. do nešto „savremenijeg“ načina kao što je intrernet marketing.
Vizit karte kao osnovni način reklamiranja preduzeća
Pre nego što je došlo do ubrzanog tehnološkog napretka koji je direkno uticao na sve vrste internet poslovanja, firme su se reklamirale na različite načine. Izrada vizit karte je samo jedan od njih, pa ih je svaki ozbiljni preduzetnik imao u svom džepu.
Ono što je interesantno je da i dan danas ovaj oblik prezentovanja firmi prisutan. Taj „fizički kontakt“ između kupca i prodavca koji podrazumeva razmenu vizit karti je aktuelan uprkos činjenici da se danas najveći deo marketinga odvija putem interneta.
Internet marketing kao ključ uspešnog biznisa
Danas, mnoge firme nude usluge poput reklamiranja malih i srednjih preduzeća preko interneta. Za tako nešto postoji nekoliko načina, a istraživanja su pokazala da svaki od njih može dati dobre rezultate posebno ukoliko se posmatra duži vremenski period. Mnogi preduzetnici nemaju poverenja u ovaj oblik reklamiranja. Najčešći razlog za to je što nemaju dovoljno znanja u ovoj oblasti, pa im sve deluje kao uzaludno bacanje novca. U nastavku teksta objasnićemo vam kako uopšte funkcioniše internet marketing, tj. koji su sve načini preko kojih se možete reklamirati na internetu.
Optimizacija sajta je nešto što daje rezultate na duži rok
Mnogima sam pojam „optimizacija“ može zvučati kao nešto strano i nerazumljivo. No, reč je o vrlo jednostavnom načinu internet marketinga koji svakom preduzeću pomaže da kroz određeni period „oseti“ povećanje obima poslovanja a samim tim i iznos profita.
Da biste shvatili šta optimizacija sajta konkretno podrazumeva, objasnićemo vam na sledećem primeru. Vlasnik ste preduzeća koje se bavi prodajom keramičkih pločica. Cilj vam je da na google pretraživaču budete na prvoj strani za ključne fraze koje se se odnose na vaš proizvod. Firme koje se bave optimizacijom sajta, mogu vam ovako nešto i omogućiti. Adekvatnom optimizacijom uspećete se da pobedite svoju konkurenciju i povećate sebi zaradu.
Facebook marketing je sve aktuelniji vid oglašavanja
Pored optimizacije, mnoge firme koje se bave internet marketingom, nude i mogućnost reklamiranja preko društvenih mreža poput Facebook- a i Instagrama. S obzirom da iz dana u dan imamo sve veći broj korisnika ovih mreža, logično je da se ulaganje u ovu vrstu reklame isplati.
Mnoge firme već imaju svoju facebook stranicu na kojoj prodaju svoje proizvode. Ipak, to nije dovoljno za ozbiljniji vid povećanja prihoda od prodaje. Potrebno je da angažujete neko stručno lice koje se razume u vođenje facebook stranice kako biste imali koristi od nje. To podrazumeva pravilno vođenje facebook kampanja kako biste dopreli do što većeg broj pratilaca koji mogu biti potencijalni kupci vašeg proizvoda.