Prednosti i mane obavljanja poslova online
Online poslovanje
Gotovo čitav svet se, naročito u poslednje dve godine, prebacio u onlajn okruženje. Mnogo pre toga kupovina i prodaja preko interneta postala je sasvim uobičajena stvar i nešto što je kupcima i prodavcima omogućilo unapređenje posla. Danas, onlajn možemo obaviti mnoge poslove. I dok se i dalje kao društvo polarizujemo na one koji prihvataju i koriste onlajn svet i one koji su tradicionalnijeg shvatanja, i stvari više vole da obavljaju uživo, u neporednom kontaktu.
Druženje preko društvenih mreža ili uživo
Najpopularnije među mladima, društvene mreže su mesto na kome pratimo šta se dešava u životu prijatelja, poznanika, poznatih ličnosti i tako dalje. Ono što je prouzrokovalo pojavljivanje društvenih mreža jeste da se ljudi fizički udalje jedni od drugih i da se ne viđaju onoliko koliko bi se viđali ili čuli da nema društvenih mreža. S druge strane, da nije bilo interneta, u periodu kada smo bili zatvoreni zbog virusa korona, ne bismo mogli da se ipak viđamo sa voljenim ljudima. Isto tako, društvene mreže i video pozivi omogućuju bolji kontakt sa onima koji žive daleko od nas.
Rad od kuće ili rad u kancelariji
Za one profesije čiji je posao vezan za kompjutere, ali i mnoge druge, u poslednje vreme dokazalo se da se mogu obavljati od kuće, i to veoma uspešno i produktivno. Upravo je to razlog što su s mnoge firme preorijentisale na takav oblik rada, i prestali da iznajmljuju prostor za kancelarije. Rad od kuće podrazumeva brojne prednosti, jedna od njih je ušteda vremena u saobraćaju, ali i neke mane kao što je otežana komunikacija sa kolegama. Mnoge stvari brže se rešavaju kad smo u kancelariji nego preko telefona, video poziva, četova... Sastanci se uspešno održavaju preko različitih aplikacija, međutim, za sastanke sa velikim brojem ljudi može biti problematično zbog internet veze.
Državne službe, banke i online krediti
Ono u čemu preovladavaju prednosti onlajn sveta jeste obavljanje različitih poslova koji zahtevaju papirologiju i beskrajno čekanje u redovima. Otkada je uvedena e-uprava i preuzimanje dokumenata po službenoj dužnosti, smanjilo se gubljenje vremena na odlaske u državne institucije koje ih izdaju. Takođe, razna prijavljivanja i zakazivanja uspešno se rade preko takvih portala. Digitalizacija brojnih institucija omogućila je brže i lakše završavanje mnogih poslova. Opet, mnogi se još nisu navikli na to, naročito oni koji nisu vični kompjuterima i internetu, a s druge strane ima i onih online procedura koje su komšplikovane i za one koji se sa kompjuterima dobro snalaze. Plaćanje računa se odavno i u velikom broju slučajeva vrši preko onlajn naloga. Čak i ozbiljnije procedure kao što su online krediti se uspešno rešavaju. Tu govorimo o popunjavanju naloga za gotovinske kredite koji nisu velikog iznosa. To ne važi za stambene kredite, za koje se i dalje mora ispoštovati procedura kao do sada. Međutim, ono što mnoge banke nude kao opciju jeste onlajn sastanak sa ličnim bankarom, a potpisivanje dokumenata se i dalje vrši u ekspoziturama banke. Sve u svemu, i tu je došlo do smanjenja čekanja u redovima i olakšica u obavljanju bankarskih procedura.