Šta je potrebno za dobro vođenje projekta


Online poslovanje Vesti


Vođenje projekata ukoliko ne postoji dobro upravljanje uz dobre metode i odgovarajuću metodologiju, verovatno neće doneti nikakav uspeh. Mogu se dogoditi i veliki finansijski gubici, kao i napuštanje klijenata i poslovnih saradnika. Svaki projekat mora imati sledeće elemente: privremeni karakter, početak i kraj, zacrtane ciljeve i određeni budžet. Projekat se radi sa namerom da kompaniji donese određene benefite.

Razlozi zašto se uopšte započinje određeni projekat mogu biti različiti. Možda same potrebe kompanije zahtevaju izradu projekta, usled početka razvoja novih proizvoda i usluga, pa i usled unapređenja procesa rada. Takođe promene diktiraju i zahtevi tržišta, jer da biste ostali konkurentni i ostvarili napredak morate pratiti šta je to što klijenti žele. Isto je i sa tehnologijama, projekti su inicirani pojavom novih tehnologija, savremenijih materijala i kompjuterskih programa. Sam projekat mora biti u skladu i pratiti zakonske regulative, ali i socijalne potrebe. Ono što je poslednjih godina sve više u fokusu, jeste uticaj na životnu okolinu, pa svi projekti moraju biti usmereni na smanjenje efekata zagađivanja životne sredine.


Uspeh zavisi i od ekipe


Samo upravljanje projektima je u tesnoj vezi sa timskim radom. Uspešan tim je onaj koji praktikuje timski rad. Okupiti uspešne i pre svega skladne ljude, nije nimalo lako i predstavlja pravi izazov. Ta grupa ljudi ima različita mišljenja, uverenja, ponašanje, vrednosti, a od njih treba napraviti ekipu koja će ići ka istom cilju i deliti iste vrednosti. Mogu se formirati za potrebe kratkoročnih projekata ali i kao dugoročna strategija za ostvarivanje konkretnih ciljeva kompanije. Timski rad treba da oslikava jednu jedinstvenu celinu, i da svu svoju energiju usmeri ka postizanju opšteg dobra kompanije.

Samo pripadanje grupi i ekipi, stvara osećaj da ste deo nečega važnog i veoma bitan deo za celokupno funkcionisanje čitavog sistema. Svaka ekipa mora imati lidera koji će je voditi u pravom smeru i rešavati izazove. Lideri znaju da saslušaju i posmatraju sve oko sebe, kako bi pružili potrebne informacije. U timu svako ima svoju ulogu i moraju poštovati hijerarhiju. Timski rad treba da teži inovativnosti. Svi treba da iznesu svoje mišljenje, ideje i predloge, a sve u cilju postizanja cilja i bolje koordinacije članova.


Vreme i troškovi


Upravljanje troškovima podrazumeva planiranje, predviđanje ali i kontrolu troškova kako projekat ne bi premašio cifru dozvoljenih finansijskih sredstava. Kada je u pitanju upravljanje vremenom, tu se podrazumeva preduzimanje svih potrebnih mera da se projekat završi na vreme, odnosno u planiranom roku. Bitno je odrediti rokove za sve aktivnosti koje se preduzimaju, kao i za sve faze samog projekta. Zatim se određuje sam redosled kojim će se te aktivnosti kasnije realizovati. Nekada se više aktivnosti može realizovati u isto vreme, dok nekada neka aktivnost može krenuti tek kada je prethodna privedena kraju. 

Jedna od bitnijih stvari je i određivanje načina na koji će se pratiti budući troškovi, kao i kontrola realizovanih troškova. Poželjno je vršiti poređenja kada su neke aktivnosti započele a kada su se završile, odnosno kada je bio planiran početak i završetak svake aktivnosti pojedinačno. Na ovaj način možemo saznati kolika su odstupanja od prvobitnih planova, i u skladu sa tim planirati sam završetak projekta.







Komentari

Vaše ime i prezime *


Vaše e-mail *


Vaš komentar *



Srodni tekstovi: